coffee

Kawa? Na zdrowie!

Większość z nas pije kawę dla przyjemności lub zastrzyku energii. Niewielu z nas ma świadomość, jak dużo pozytywnych efektów niesie ze sobą jej rozsądne spożycie. Czy w takim razie można pić kawę z czystym sumieniem? Kiedy uważać na kawę? Jakie ilości są zalecane?

zobacz więcej
breakfast

Jak realizować założenia zdrowej diety w praktyce?

Prawidłowe bilansowanie naszego codziennego jadłospisu może wydawać się trudne, jeśli zaczynamy myśleć o kaloriach, białkach, węglowodanach i tłuszczach. Na szczęście są prostsze sposoby na to, aby uporządkować swoją dietę.

zobacz więcej
burger

Cholesterol - temat nie tylko dla starszych!

Choć większości z nas wysoki cholesterol kojarzy się z reklamami suplementów i margaryn dla osób starszych, to warto zainteresować się tym tematem, nawet jeśli do emerytury nam daleko. Nieprawidłowy poziom cholesterolu to zwykle efekt naszych wieloletnich zaniedbań, szczególnie w kwestii sposobu żywienia.

zobacz więcej
fats

Tłuszcze w codziennej diecie

Tłuszcze są najbardziej kalorycznym składnikiem pokarmowym. Dostarczają energii, odpowiadają za smakowitość potraw, a obecność tłuszczu w posiłku zapewnia dłuższe uczucie sytości. Jednak tłuszcze tłuszczom nierówne. Na które zwrócić uwagę i na jakich smażyć?

zobacz więcej
love_sugar

Czy(m) słodzić, czyli zamienniki cukru

Jeszcze niecałe 100 lat temu w Polsce popularne było hasło: “Matko! Nie żałuj dziecku cukru. Cukier wzmacnia kości!” Dziś już wiemy, że choć szybko dodaje energii, to poza tym nie przynosi korzyści dla organizmu. Przeciwnie, zbyt duże jego spożycie sprzyja zarówno próchnicy zębów, jak i otyłości, insulinooporności, cukrzycy, a nawet niektórym typom nowotworów. Czym w takim razie go zastąpić?

zobacz więcej